Table Of Contents

Previous topic

2. Podstawowe instrukcje

Next topic

4. Sokoban

This Page

Ostrzeżenie

Dokument jest ciągle modyfikowany. Część może byc nieprzetłumaczona z francuskiego, który jest podstawowy.

3. Przedmioty, obrazy tła, itp.

Oprócz ścian, które blokują ruch Reeborg-owi jest jeszcze pewna liczba obrazów które są użyte do przedstawienia różnych przedmiotów.

3.1. Podstawowe przedmioty

Reeborg może wchodzić w interakcje z różnymi przedmiotami. Może je podnosić i opuszczać przy pomocy funkcji take() i put(). W szczególności token token jest jego ulubionym przedmiotem. Żeton (ang. token) jest jak moneta, chociaż większość ludzi uważa, że mają małą wartość, zwłaszcza z uśmiechniętą twarzą; Reeborg uważa inaczej.

Jeśli jest więcej niż jeden przedmiot i Reeborg potrzebuje wybrać jeden z nich aby podnieść lub opuścić, należy użyć nazwy przedmiotu w apostrofach lub cudzysłowiu put("token") lub take('token'). Na takie nazwy mówimy łańcuch lub string. [apostrofy i cudzysłowy muszą być w parach - nie można pisać take('token")]

Oprócz żetonów, Reeborg może przenosić wiele innych geometrycznych kształtów, owoców, kwiatów, warzyw, itp. [Wiele obrazów pochodzi z http://openclipart.com]

apple:apple
banana:banana
carrot:carrot
daisy:daisy
dandelion:dandelion Chociaż są ładne, mniszki lekarskie są uważane za chwasty i często należy je usuwać ze świata Reeborg-a.
leaf:leaf Reeborg nie lubi liści. Obecność liścia (lub liści) w Świecie Reeborg-a zwykle oznacza jesień i Reeborg musi je grabić zamiast grać. Reeborg zawsze wolałby grać.
orange:orange
strawberry:strawberry
tulip:tulip
square:square
star:star
triangle:triangle Trójkąt takiego kształtu może istnieć tylko w Świecie Reeborg-a. Tak wygląda powiększony trójkąt.

impossible-triangle

3.2. Przedmioty dekoracyjne

Przedmioty pokazane wyżej mogą być rysowane jako dekoracyjne. Reeborg nie może ich wtedy przenosić oraz nie mogą być celem zaliczenia zadania.

Ilość “normalnych” przedmiotów w danym miejscu jest wyświetlana jako liczba, a przedmioty dekoracyjne nie są zliczane.

3.3. Tafelki z tłem

grass:grass pale_grass Nieszkodliwe dla Reeborga przy chodzeniu.
gravel:gravel Nieszkodliwe dla Reeborga przy chodzeniu.
water:water Reeborg może się utopić. Na szczęście Reeborg może ją wykryć funkcją front_is_clear().
mud:mud Może skutecznie zablokować Reeborga. Błota (ang. mud) Reeborg nie może wykryć.
brick wall:bricks Reeborg może zderzyć się z murem; może też go wykryć używając funkcji front_is_clear().
ice:ice Lód powoduje, że Reeborg ślizga się do następnego kafelka. Może to być problemem gdy znajdzie się tam tafelek z przeszkodą. Reeberg nie może wykryć lodu.

slip

3.4. Obraz tła

Można wybrać pojedynczy obraz użyty jako tło całego świata wskazując adres (URL) gdzie plik z obrazem się znajduje.

Podczas edycji świata siatka jest rysowana powyżej obrazu tak, że jest on widzialny; w trybie wykonywania siatka jest rysowana za obrazem. “Rzeczywiste” ściany są rysowane powyżej tła i przez to są widoczne.

Obraz tła nie jest skalowany w żadnym kierunku (wyjątkiem jest gdy użyto małego tafelka). Chcąc wyznaczyć rozmiar wymaganego obrazu, wystarczy obliczyć liczbę kwadratów siatki: każdy kwadrat ma bok 40 pikseli.

3.5. Przedmioty specjalne

Przedmioty specjalne, podobnie jak normalne są rysowane powyżej tła. Nie mogą być podniesione przez Reeborg-a i mogą zmienić zachowanie tafelka.

bridge:bridge Pozwala aby Reeborg przeszedł bezpiecznie przez wodę. Reeborg powinien zawsze wchodzić na niego chcąc przejść przez wodę.
fences:fence_right - fence_left - fence_double - fence_vertical Może być wykryte przez Reeberga-a. Jeśli Reeborg będzie poproszony o przejście przez płot, to mu się nie uda. Do stworzenia zamkniętego obszaru może być konieczne użycie kilku rodzajów płotu na niektórych tafelkach.
box:box Pudełka mogą być przesuwane wzdłuż ścieżki przez Reeborg-a ... pod warunkiem, że ściana, inne pudełko, itp. nie zablokuje ruchu. Pudełko przesunięte do wody tworzy most pozwalając Reeborg-owi bezpiecznie przejść przez wodę. Zobacz przykład.

box-blocked

3.6. Cele

Reeborg musi osiągać pewne cele, jak dojście do określonej pozycji, przeniesienie określonych przedmiotów na wyznaczone miejsca. Miejsca te są oznaczone kolorem szarym:

apple_goal banana_goal carrot_goal daisy_goal dandelion_goal leaf_goal orange_goal strawberry_goal tulip_goal square_goal star_goal triangle_goal token_goal

Gdy Reeborg do zakończenia zadania powinien znaleźć się na określonej pozycji, to używany jest jeden z obrazów:

green_home_tile house racing_flag